A kis autó motorháztetőjén hámlott a lakk. Ennek javítása nagyon körülményes, fényezők pedig nem is vállalják. Csak a teljes újra festés jöhet szóba.
Ezért elkezdtem színazonos elemért feltúrni az egész netet. Felhívtam pár VW bontót is, de sehol sem jártam sikerrel. Elmondásuk szerint szín alapján nem árusítanak karosszéria elemeket.
Végül egy VW adok-veszek Facebookos csoportban találtam jó állapotú és színben is megfelelő motorháztetőt.
Ára rendkívül kedvező volt, így nem okozott gondot, hogy 70km-re kellett elutazni érte. Szerencsére a Polo-ba éppen befért, de a túlzottan előre húzott vezető ülés miatt a vissza úton barátnőmnek kellett vezetnie. Az eladó rendkívül kedves volt, kérés nélkül még kedvezményt is adott :)
Mivel használt termékről van szó, ezért a felületét kőfelverődések borították. Haza felé vezető úton végig azt terveztem, mit fogok az új szerzeménnyel csinálni. Izgatottan, még az este folyamán felvittem a dolgozó szobába, majd holnap neki ugrok a javításának.
Másnap alig bírtam kivárni, hogy minden teendőmmel elvégezzek. Délután 17 óra körül tudtam neki állni a munkának. Elősször is egy alapos külső - belső mosással kezdtem.
Egy nagyobb, elhanyagolt kavicsfelverődést találtam az egész elemen. Ki kell javítani, mert ha így marad, hamar a rozsda martalékává válhat. A hólyagos festék alatt egy ötforintos méretű korrózió folt található.
Egy szikével kivágtam az eltávolítandó festék réteget.
Majd finom csiszolópapírral megcsiszoltam a beteg fém részt. Ezután RO-55 rozsdamaró és passziváló folyadékkal leecseteltém.
Egy óra múlva zsírtalanítottam és kimaszkoltam a javítandó rész környékét.
Megkapta az első, vékony kapaszkodó réteget:
Úgy 3-5 perc múlva, mikor az akril festék már egy kicsit meghúzott, megkapta a teltebb második réteget is:
Adtam neki bőven, hogy legyen miből vissza csiszolni és polírozni.
Egy óra száradás után már izgatottan eltávolítottam a maszkoló szalagokat. Az eredmény tetszik, színben passzol, egyenletlenség eltűnt. Az illesztéseknél még természetesen meg van az éles sáv. Teljes száradás után (szobahőmérsékleten 72 óra) szintbe csiszolom és polírozom.
Következhettek az apró felverődések retusálása. A rozsda passziváló szert ezekbe a kis krátrekebe is kentem. A színkód alapján kevertetet és spraybe töltött festékből fújtam egy keveset egy ásványvizes kupakba.
Ecsetként fogpiszkálót szoktam használni. Sokkal egyszerűbben és precízebben el lehet vele végezi az ilyen kis mértékű festegetést.Gyorsan kell dolgozni, mert hamar megköt az anyag a kupkban. Kb. 1 percig van időnk szöszmötölni, utána újat kell fújni.
Ennyi mindenre volt szükségem a javítás elvégzéséhez. Denszesz helyett természetesen használhatsz mást is zsírtalanítás céljából. Minden esetben, egy nem látható részen ellenőrizd le a fényezés és a zsírtalanító szer összeférhetőségét.
Ha nincs RO-55 a boltban, akkor Korant is megfelelő lehet.
Este 8 óra körül végeztem, már csak ki kellett várnom a másnap délutánt, hogy fel tehessem az "új" motorháztetőt.