Péntek délután már alig vártam, hogy hazaérjek és felrakhassam az "új" motorháztetőt.
Kétemberes művelet, ezért kértem egy kis segítséget. Először széthúztam az ablakmosó folyadék csövét, majd kiakasztottam a motorháztető teleszkópját. Szükség van egy kicsi lapos fejű csavarhúzóra, amivel ki lehet akasztani a biztosító lemezkét.
13-as kulcsméretű csavarokat elkezdthettem kihajtani. Oldalanként 2 db van.
A motorháztető sarkaihoz érdemes valamit tenni (nálam éppen papírzsebkendő volt), így megvédhetjük a fényezést.
A visszaszerelés természetesen fordított sorrendben történik. A zsanér és a motorháztető találkozását bekentem vékonyan műszerolajjal. Ez a rész nincs festve, (valószínűleg összeszerelt állapotban fényezhetik a gyárban) így megvédhetjük a korróziótól.
Az új elemet szerencsére nem kellett pluszban álligatnom. A csavarokat a régi pozícióban húztam meg (látszik a zsanér és a csavarok helye), tökéletesek lettek az illesztések.
Ha neked nincs ilyen szerencséd, akkor rád még vár 10 percnyi szöszmötölés. A motorháztető rögzítési pontjain nagyobb a lyuk, mint a csavar átmérője, így egy kicsit fellazított állapotban tudsz a pozícióján állítani. Mikor úgy gondolod, hogy jó lesz, zárd le a tetőt és ellenőrizd az illesztések méretét. Ha nem jó, újra felnyit, módosít és újra lehajt. Addig csináld, még nem tetszik a végeredmény, utána húzd meg jó erősen a kötőelemeket.