Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Lupo motorháztető cseréje

2016. október 18. - VWGY

Péntek délután már alig vártam, hogy hazaérjek és felrakhassam az "új" motorháztetőt

Kétemberes művelet, ezért kértem egy kis segítséget. Először széthúztam az ablakmosó folyadék csövét, majd kiakasztottam a motorháztető teleszkópját. Szükség van egy kicsi lapos fejű csavarhúzóra, amivel ki lehet akasztani a biztosító lemezkét. 

20161015_151011.jpg

 13-as kulcsméretű csavarokat elkezdthettem kihajtani. Oldalanként 2 db van.

20161015_145223.jpg

A motorháztető sarkaihoz érdemes valamit tenni (nálam éppen papírzsebkendő volt), így megvédhetjük a fényezést. 

20161015_150620.jpg

 

20161015_150609.jpg

A visszaszerelés természetesen fordított sorrendben történik. A zsanér és a motorháztető találkozását bekentem vékonyan műszerolajjal. Ez a rész nincs festve, (valószínűleg összeszerelt állapotban fényezhetik a gyárban) így megvédhetjük a korróziótól. 

Az új elemet szerencsére nem kellett pluszban álligatnom. A csavarokat a régi pozícióban húztam meg (látszik a zsanér és a csavarok helye), tökéletesek lettek az illesztések. 

Ha neked nincs ilyen szerencséd, akkor rád még vár 10 percnyi szöszmötölés. A motorháztető rögzítési pontjain nagyobb a lyuk, mint a csavar átmérője, így egy kicsit fellazított állapotban tudsz a pozícióján állítani. Mikor úgy gondolod, hogy jó lesz, zárd le a tetőt és ellenőrizd az illesztések méretét. Ha nem jó, újra felnyit, módosít és újra lehajt. Addig csináld, még nem tetszik a végeredmény, utána húzd meg jó erősen a kötőelemeket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://volkswagen-lupo.blog.hu/api/trackback/id/tr9311814625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása