Az előző gazdinál eltűnt a hátsó kipufogó dob. Legalább volt mire alkudni :) Nálunk, pedig kap egy szép, újat.
A csere nem nagy kunszt, haladóknak 1 óra, kezdőknek 2.
Az autó jó magas, így a szereléshez (inkább pótláshoz :D) elég volt a parkoló szegélykövére felállnom a balos kerékkel.
Kipufogó toldócső leszedése könnyen ment, egy 12-es csillag villás kulcsra volt szükség, meg persze némi csavarlazítóra.
( a hátsó dob maradék csöve látható a képen, ezt kellett levenni)
A középső dob cső végét megtisztítottam csiszolópapírral, hogy tökéletesen passzoljon majd az új vég dobbal.
Összes gumiszalagot kicseréltem a hátsó résznél. Nem voltak rossz állapotban, de filléres tétel, megéri.
Az új dobot befűztem, majd felakasztottam a helyére. Az illesztésnél bekentem mindent kipufogó tömítő pasztával. Bilincset jól meghúztam. Vártam egy kicsit, hogy a paszta megkeményedjen. Utána egy jó hosszú próbakör következet, mert a paszta hőre köt. Minden jól sikerült, nem fúj ki, és úgy áll a rendszer, mint Katiban a gyerek :D
Jó minőségű Bosal dobot rendeltem. Minden része tökéletesen passzol, mint a gyári. Nem sokkal kerül többe (kb. 3-4000Ft), mint egy kínai vagy gyenge minőségű olasz termék. Volt már ASSO dobom is Polo-n, de minőségben közelébe sem ér.
Mi volt a gond az olcsóbb minőséggel?
Nem passzolt rendesen, csálén állt a rendszer az autó alatt. Ezen kívül nem gyári lett a hangja.