A gyári váltózsák és gomb már elég rossz állapotban volt, ami nem is csoda, hiszen 17 éves. Utángyártott újat nem lehet belőle venni, a gyári meg borzalmasan drága lenne. Szoknyát lehet újat varratni, de még a gomb akkor is elhasznált marad.
Golf IV-hez fillérekért adnak már gombbal, zsákkal, kerettel, postával együtt. Miért ne rakhatnám fel Lupo-ra? Hiszen a gomb megegyezik, a beépítő keret más meg talán a zsák mérete.
Vásároltam már ilyet eBay-ról, Polo 6N-be is tökéletesen passzolt a Golf-é. Így neki álltam a keresgetésnek, hamarosan rábukkantam erre:
Eredetileg gyári, krómozott verziót kerestem, de ezen a piroskán hamar megakadt a szemem, hiszen ilyet még nem láttam.
Oda szóltam viccből barátnőmnek, ezt nézd mit találtam! Ő meg erre: Azta, mennyibe kerül?!
Itt már tudtam, hogy be kell vállalni a pirosat :) A külső keretet szerencsére le kell majd róla szedni, annyira nem lesz már színes. Végülis egy piros Lupo-ba még jól is mutathat.
Egy hét múlva, hihetetlen módon, már meg is érkezett kínából a csomag. Még este, azon nyomban muszáj volt beszerelni.
Elég jó minőségű, árához képest meg főleg.
A díszkeretet el kell távolítani (pattintós). Ez a rész csak Golf IV-be passzol, máshova nem.
A beépítő keretet is le kell szedni, ez már ragasztós, de óvatosan lefejthető.
A régi szoknya + gomb leszerelése nem vészes. A keretet ki kell pattintani a helyéről.
A gomb eltávolításához a képen látható roppatógyűrűt kell kicsit szétfeszíteni. Mondjuk egy kis, lapos csavarhúzóval. Ezután lehúzható a szárról.
A Lupo keret szerencsére nincs összeragasztva a zsákkal, elég csak lefordítnai róla.
Jöhet a gyári keret és a kínai zsák össze applikálása. A kínai kicsit kisebb, úgyhogy jó nehéz ráfeszíteni a VW keretre. Kétemberes munka, mert erősen tartani kell a sarkoknál az anyagot, még valaki ráfeszíti a másik oldalát.
Figyelem: Rendkívül bosszantó feladat, csak erős idegzetűeknek!!! :) Nálunk negyedórás próbálkozás után nyúlt ki akkorára az anyag, hogy jó legyen. Ragasztónak Palmatex-et használtunk.
Ujjaink már görcsben álltak mikorra sikerült. Jöhetett az "Öröm és boldogság".
Beszerelés fordított sorrenben a kiszereléssel.
Az új roppantógyűrű összenyomására egy nyugalmazott blankoló szerszámot használtam. Ha nincs semmid, amivel össze tudnád nyomni, akkor használj helyette aba bilincset.
Sajnos a gombon található kupak pozíciója hibás, jobbra tart. A váltórud végén bemarás található, csak egy fajta képpen lehet felszerelni rá a gombot.
Így csak a faragás és ragasztás marad hátra. Körmöd segítségével könnyedén le tudod venni a kupakot.
A lábacskáit lepattingattam egy csípő fogóval.
A maradékot, pedig sniccerrel kapargattam le.
Ragasztónak FBS-t használtam. A mennyiségre figyelj, ne legyen se túl kevés, se túl sok. Egy napig hagyd száradni. (Ragasztottam már ilyen kupakot FBS-sel, már három éve tartja a helyén, ezért merem ajánlani.)
Másnap csináltam róla egy normális képet.
A végeredmény tetszik, egy ilyen bohókás, jó kedvű kis autónak szerintem jól áll a piros verzió is.