Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Lupo váltó gomb és zsák cseréje Golf IV-esére.

2016. október 20. - VWGY

A gyári váltózsák és gomb már elég rossz állapotban volt, ami nem is csoda, hiszen 17 éves. Utángyártott újat nem lehet belőle venni, a gyári meg borzalmasan drága lenne. Szoknyát lehet újat varratni, de még a gomb akkor is elhasznált marad. 

Golf IV-hez fillérekért adnak már gombbal, zsákkal, kerettel, postával együtt. Miért ne rakhatnám fel Lupo-ra? Hiszen a gomb megegyezik, a beépítő keret más meg talán a zsák mérete. 

Vásároltam már ilyet eBay-ról, Polo 6N-be is tökéletesen passzolt a Golf-é. Így neki álltam a keresgetésnek, hamarosan rábukkantam erre:

golf-valtozsak-gombbal.jpg

Eredetileg gyári, krómozott verziót kerestem, de ezen a piroskán hamar megakadt a szemem, hiszen ilyet még nem láttam. 

Oda szóltam viccből barátnőmnek, ezt nézd mit találtam! Ő meg erre: Azta, mennyibe kerül?!

Itt már tudtam, hogy be kell vállalni a pirosat :) A külső keretet szerencsére le kell majd róla szedni, annyira nem lesz már színes. Végülis egy piros Lupo-ba még jól is mutathat. 

Egy hét múlva, hihetetlen módon, már meg is érkezett kínából a csomag. Még este, azon nyomban muszáj volt beszerelni. 

vw-lupo-valto-piros.jpg

Elég jó minőségű, árához képest meg főleg. 

vw-keret-eltavolitas.jpg

A díszkeretet el kell távolítani (pattintós). Ez a rész csak Golf IV-be passzol, máshova nem. 

vw-lupo-blog-hu.jpg

A beépítő keretet is le kell szedni, ez már ragasztós, de óvatosan lefejthető.

img_3165.JPG

A régi szoknya + gomb leszerelése nem vészes. A keretet ki kell pattintani a helyéről.

vw-valto-gomb-leszedese.jpg

A gomb eltávolításához a képen látható roppatógyűrűt kell kicsit szétfeszíteni. Mondjuk egy kis, lapos csavarhúzóval. Ezután lehúzható a szárról. 

vw-lupo-blog.jpg

A Lupo keret szerencsére nincs összeragasztva a zsákkal, elég csak lefordítnai róla.

valtozsak-keret-ragasztas.jpg

Jöhet a gyári keret és a kínai zsák össze applikálása. A kínai kicsit kisebb, úgyhogy jó nehéz ráfeszíteni a VW keretre. Kétemberes munka, mert erősen tartani kell a sarkoknál az anyagot, még valaki ráfeszíti a másik oldalát. 

Figyelem: Rendkívül bosszantó feladat, csak erős idegzetűeknek!!! :) Nálunk negyedórás próbálkozás után nyúlt ki akkorára az anyag, hogy jó legyen. Ragasztónak Palmatex-et használtunk. 

Ujjaink már görcsben álltak mikorra sikerült. Jöhetett az "Öröm és boldogság".

vw-valtozsak-gombbal.jpg

Beszerelés fordított sorrenben a kiszereléssel. 

vw-valto-zsak-csere.jpg

Az új roppantógyűrű összenyomására egy nyugalmazott blankoló szerszámot használtam. Ha nincs semmid, amivel össze tudnád nyomni, akkor használj helyette aba bilincset.

vw-rossz-valtogomb.jpg

Sajnos a gombon található kupak pozíciója hibás, jobbra tart. A váltórud végén bemarás található, csak egy fajta képpen lehet felszerelni rá a gombot. 

vw-rossz-valtogomb-leszedes.jpg

Így csak a faragás és ragasztás marad hátra. Körmöd segítségével könnyedén le tudod venni a kupakot. 

vw-valto-zsak-gomb-csere-faragas.jpg

A lábacskáit lepattingattam egy csípő fogóval. 

vw-valto-zsak-gomb-csere.jpg

A maradékot, pedig sniccerrel kapargattam le. 

vw-valto-gomb-javitas.jpg

Ragasztónak FBS-t használtam. A mennyiségre figyelj, ne legyen se túl kevés, se túl sok. Egy napig hagyd száradni. (Ragasztottam már ilyen kupakot FBS-sel, már három éve tartja a helyén, ezért merem ajánlani.)

lupo-valtozsak-gomb-beszereles.jpg

Másnap csináltam róla egy normális képet.

A végeredmény tetszik, egy ilyen bohókás, jó kedvű kis autónak szerintem jól áll a piros verzió is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://volkswagen-lupo.blog.hu/api/trackback/id/tr1411824337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása