Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Üzemanyagszűrő cseréje

2016. október 24. - VWGY

Hétvégén egész jó idő volt, kedvet kaptam a régi üzemanyagszűrő cseréjének. Lassan három hete kint van már a polcon az új filter, végre bekerült a helyére. 

volkswagen-uzemanyag-szuro.jpg

A régi szűrő innen nézve nem tűnik "mai gyereknek". Még az is lehet, hogy gyári...

uzemanyagszuro-csere.jpg

A szerelés viszonylag elég egyszerű feladat. A két végén lévő csövet kell lehúzni. A gyorscsatlakozók ujjal benyomhatók, ha van egy kis szerencsénk. Ha nincs, és finom por ment bele, akkor egy kis WD-40-nel megkínálhatjuk. Ha ez sem lenne elég, akkor óvatosan összenyomhatjuk fogóval. 

Szükségünk lesz még egy vödörre, amivel felfogjuk a kifolyó üzemanyagot. Ezen kívül egy csillag csavarhúzóra, amivel fellazíthatjuk a szűrőt tartó nyerget. 

regi-benzinszuro.jpg

Igen, ez bizony gyári, halványan látszanak még a VW - Audi - Skoda logók. A Lupo 17 éves és legalább 130.000 km-t futott, úgyhogy megérdemelt már egy újat.

benzinszuro-csereje.jpg

A cseredarab kicsit rövidebb, de nincs gond, bele való. (Ellenőriztem több alkatrész katalógusban is.)

benzinszuro-csere.jpg

Megnyugtatható, hogy a "csöcs" méretük megegyezik. 

piszkos-benzin.jpg

Ennyire piszkos benzin folyt ki a szűrő befolyó ágából. Már itt eldöntöttem, hogy meg kell néznem belülről is az alkatrészt. Imádok szétvágdosni dolgokat.

vw-benzinszuro-csere.jpg

Új, szép filter a helyén. Itt már elöntött a sikerélmény mámora :) A rögzítő nyereg csavarját visszahajtottam. Csatlakozókat megrángattam. Helyükön maradtak, így előmásztam a kocsi alól és összepakoltam.

Beindítás előtt háromszor ráadtam a gyújtást, hogy az üzemanyag pumpa nyomjon egy kis benzint a szűrőbe. 

Következett a próba kör, kicsit meghúzattam az autót, majd a parkolóban még járó motornál ellenőriztem utoljára a csatlakozókat. Szerencsére minden rendben volt. A kiszerelt szűrőt kint hagytam, hagy levegőzzön ki másnapig. 

vw_uzemanyagszuro_belseje.jpg

Vasárnap reggel már nagyon csígatott (érdekelt, kíváncsivá tett jászosan :D), hogy milyen lehet a belseje. Tudtam, hogy szerkezetileg, hogy fog kinézni. A koszolódás mértékére voltam kíváncsi. 

Megkerestem a kedvenc fűrészem és ketté csaptam.

vw_benzinszuro_szetvagva.jpg

Természetesen a világos alu reszelék a fűrészelés miatt került a szűrő felületére. Valóban itt volt már a csere ideje, elég piszkos. 

A bejegyzés trackback címe:

https://volkswagen-lupo.blog.hu/api/trackback/id/tr3711835605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása