Hétvégén egész jó idő volt, kedvet kaptam a régi üzemanyagszűrő cseréjének. Lassan három hete kint van már a polcon az új filter, végre bekerült a helyére.
A régi szűrő innen nézve nem tűnik "mai gyereknek". Még az is lehet, hogy gyári...
A szerelés viszonylag elég egyszerű feladat. A két végén lévő csövet kell lehúzni. A gyorscsatlakozók ujjal benyomhatók, ha van egy kis szerencsénk. Ha nincs, és finom por ment bele, akkor egy kis WD-40-nel megkínálhatjuk. Ha ez sem lenne elég, akkor óvatosan összenyomhatjuk fogóval.
Szükségünk lesz még egy vödörre, amivel felfogjuk a kifolyó üzemanyagot. Ezen kívül egy csillag csavarhúzóra, amivel fellazíthatjuk a szűrőt tartó nyerget.
Igen, ez bizony gyári, halványan látszanak még a VW - Audi - Skoda logók. A Lupo 17 éves és legalább 130.000 km-t futott, úgyhogy megérdemelt már egy újat.
A cseredarab kicsit rövidebb, de nincs gond, bele való. (Ellenőriztem több alkatrész katalógusban is.)
Megnyugtatható, hogy a "csöcs" méretük megegyezik.
Ennyire piszkos benzin folyt ki a szűrő befolyó ágából. Már itt eldöntöttem, hogy meg kell néznem belülről is az alkatrészt. Imádok szétvágdosni dolgokat.
Új, szép filter a helyén. Itt már elöntött a sikerélmény mámora :) A rögzítő nyereg csavarját visszahajtottam. Csatlakozókat megrángattam. Helyükön maradtak, így előmásztam a kocsi alól és összepakoltam.
Beindítás előtt háromszor ráadtam a gyújtást, hogy az üzemanyag pumpa nyomjon egy kis benzint a szűrőbe.
Következett a próba kör, kicsit meghúzattam az autót, majd a parkolóban még járó motornál ellenőriztem utoljára a csatlakozókat. Szerencsére minden rendben volt. A kiszerelt szűrőt kint hagytam, hagy levegőzzön ki másnapig.
Vasárnap reggel már nagyon csígatott (érdekelt, kíváncsivá tett jászosan :D), hogy milyen lehet a belseje. Tudtam, hogy szerkezetileg, hogy fog kinézni. A koszolódás mértékére voltam kíváncsi.
Megkerestem a kedvenc fűrészem és ketté csaptam.
Természetesen a világos alu reszelék a fűrészelés miatt került a szűrő felületére. Valóban itt volt már a csere ideje, elég piszkos.